Advertisement

Bhuvana Oru Kelvikkuri (1977)

Cast : Rajnikant, Sivakumar, K.D.Santhanam, Surali Rajan, Mahendran, Sumithra, Jaya, Meera, S.N.Lakshmi, Vijaya Chandrika
Director : S.P.Muthuraman
Producer :N.S.Mani
Music :"Isaignani" Illiayaraja





Bhuvana Oru Kelvikkuri (M.A.M. Films) was directed by SP.Muthuraman and produced by N.S.Mani. It starred Sivakumar, Rajnikant, Sumitra, Jaya, Meera and others.

Nagaraj and Sampat are friends, both working as petty salesmen. Friends they sure are, yet their characters are a study in contrast. Sampat is deeply in love and is shattered when the girl he loves comes to a gruesome end. This tragedy drives him to drink and a life of pathetic, aimless existence. Nagaraj is an unscrupulous philanderer who boasts unrepentantly of his growing list of victims. Bhuvana is one such girl who is lured by Nagaraj’s charm, and is in deep trouble by the time she realizes his true colours. She becomes an object of scorn when her impending motherhood becomes known. Sampat offers her refuge in his house, though by this time he has become a wastrel and an alcoholic. An inexplicably beautiful relationship blossoms between the uncouth ruffian and the unwed mother, a relationship that hovers so tantalizingly over a platonic plateau. Nagaraj, meanwhile, gets married to a rich heiress and here finally is retribution- the couple remain childless. He tries unsuccessfully to persuade Bhuvana to give him their child. Years of intemperate indulgence finally take their toll- Sampat breathes his last, and Bhuvana is left all alone. What does the future hold in store for her?

This, then, is the story that Panju and SPM chose for celluloid adaptation. And as they did in Vattathukkul Sathuram, Panju Arunachalam and SP.Muthuraman worked on Maharishi’s story, this time with spectacular results. The story itself was riveting, with heartwarming twists, and SPM and Panju pulled off a casting coup by picking on the upcoming Rajini for the complex role of Sampat. And in his 10th film, Rajini was a brilliant revelation; he showed that he was not merely style, but an actor of substance as well. Sumitra too made a fetching mark in the title role of Bhuvana. Besides winning critical accolades, the film was a commercial success as well, running for more than 125 days. In Madras, the film ran to packed houses in Roxy, Paragon, Rajakumari and Pandian.

This was the year after IR’s advent. And while in 1976 he had 4 films, in 1977 the tally was 12. The year was special, for IR won his first award – the TN Govt.’s Best MD Award for his work in 16 Vayathinile.

Bhuvana Oru Kelvikkuri had only 3 songs; and IR bestowed upon each of the 3 the boon of enduring enchantment. While ‘Vizhiyile Malarndhadhu’ is pristine vintage IR fare with SPB adding to the glitter in no small measure, the poignant ‘Raja Enbaar Mandhiri Enbaar’ (SPB/SJ) is the soul of the story, the music mirror that reflects the inner turmoil of Sampat and Bhuvana.

‘Poonthendrale’ is a song that showcases IR’s ingenuity even in his early days. The long drawn ‘Poonthendrale’ that the song commences with, as an irresistible summons to the fragrant zephyr, is such a bewitching opening. The innovative structure of the charaNam is an unceasing delight- the overlapping voices, with the singers taking their turn with nonchalant adroitness must have been something very innovative in that time. The interludes sound so fresh and attractive to this day. ennenna pudhumaigaL! ennenna inimaigaL!

I’ve begun to be convinced that this was the first song for both Jayachandran and Vani under IR’s baton. They had not been part of IR’s 1976 albums. The other IR albums that Vani sang in 1977 were Durgadevi and Aalukkoru Aasai. As for JC, he too had sung in durgadEvi. And while Bhuvana Oru Kelvikkuri was released on 2nd September, both Aalukkoru Aasai and Durgadevi were released on 9th December. (Of course the release date is not any indication of the date of the song recording!)

Source : Dhool.com

01.Poonthendrale Nalla (2.33)- Jeyachandran & Vani Jayaram : Download



பூந்தென்றலே நல்ல நேரம் காலம் சேரும்
பழகிய பலன் உருவாகும் பாடிவா பாடிவா
பூந்தென்றலே நல்ல நேரம் காலம் சேரும்
பழகிய பலன் உருவாகும் பாடிவா பாடிவா
பூந்தென்றலே

பார்வை சொல்லும் ஜாடை என்ன தேவை என்பதோ
கண்ணான ராஜா
ஹே பொன்னான ராணி
தோளில் உன்னை சாய்த்து அந்த அர்த்தம் சொல்லவோ
பொன்னான ராணி
ஹே கண்ணான ராஜா
பாலில் நெய்த இளமேனி பருவம் விளையாடும்
பாலில் நெய்த இளமேனி பருவம் விளையாடும்
பெண் மேடை மேனியெங்கும் நாதம் உருவாகும்
என்னென் உறவுகள் என்னென் புதுமைகள்
என்னென்ன கணவுகள் என்னென் இனிமைகள்

பூந்தென்றலே நல்ல நேரம் காலம் சேரும்
பழகிய பலன் உருவாகும் பாடிவா பாடிவா பூந்தென்றலே

தாழம்பூவின் வாசம் உந்தன்தேகம் கொண்டதோ
கண்ணான கண்ணே
ஹே கண்ணான கண்ணா
வாசம் கண்ணின் நேசம் சொன்ன சொந்தம் வந்ததோ
கண்ணான கண்ணா
ஹே கண்ணான கண்ணே
ஏங்கும் நெஞ்சம் இளவேனில் இன்பம் கொண்டாடும்
எந்நாளும் பாவை உள்ளம் காதல் பண் பாடும்
என்னென் உறவுகள் என்னென் புதுமைகள்
என்னென்ன கணவுகள் என்னென் இனிமைகள்

பூந்தென்றலே நல்ல நேரம் காலம் சேரும்
பழகிய பலன் உருவாகும் பாடிவா பாடிவா
பூந்தென்றலே

பாடலை கேட்க









02.Raajaa Enbaar (3.08)- S.P.Balasubramaniam & S.Janaki: Download



ராஜா என்பார் மந்திரி என்பார்
ராஜ்ஜியம் இல்லை ஆள
ஒரு ராணியும் இல்லை வாழ
ஒரு உறவுமில்லை அதில் பிரிவுமில்லை
அந்தரத்தில் ஊஞ்சல் ஆடுகிறேன் நாளும்
அந்தரத்தில் ஊஞ்சல் ஆடுகிறேன் நாளும்
ராஜா என்பார் மந்திரி என்பார்
ராஜ்ஜியம் இல்லை ஆள
ஒரு ராணியும் இல்லை வாழ

கல்லுக்குள் ஈரமிலலை
நெஞ்சுக்குள் இரக்கமில்லை
ஆசைக்கும் வெட்கமில்லை
அனுபவிக்க யோகமில்லை
கல்லுக்குள் ஈரமிலலை
நெஞ்சுக்குள் இரக்கமில்லை
ஆசைக்கும் வெட்கமில்லை
அனுபவிக்க யோகமில்லை
பைத்தியம் தீர வைத்தியம் இல்லை
உலகில் எனக்கு ஒரு வழியில்லை

ராஜா என்பார் மந்திரி என்பார்
ராஜ்ஜியம் இல்லை ஆள
ஒரு ராணியும் இல்லை வாழ

நிலவுக்கும் வானமுண்டு
மலருக்கும் வாசமுண்டு
கொடிக்கொரு கிளையுமுண்டு
எனக்கென்று என்னவுண்டு

நிலவுக்கும் வானமுண்டு
மலருக்கும் வாசமுண்டு
கொடிக்கொரு கிளையுமுண்டு
எனக்கென்று என்னவுண்டு
ஏன் படைத்தானோ இறைவனும் என்னை
மனதில் எனக்கு நிம்மதி இல்லை

ராஜா என்பேன் மந்திரி என்பேன்
ராஜ்ஜியம் உனக்கு உண்டு
ஒரு ராஜகுமாரன் உண்டு
ஒரு உறவுமுண்டு அதில் பரிவுமுண்டு
அந்தரத்தில் ஊஞ்சல் ஆடுவதேன் நாளும்

தெய்வத்தில் உன்னைக் கண்டேன்
தினம்தினம் பூஜைசெய்தேன்
நிலவுக்குக் களங்கமென்று
உறவுக்குள் விலகி நின்றேன்

தெய்வத்தில் உன்னைக் கண்டேன்
தினம்தினம் பூஜைசெய்தேன்
நிலவுக்குக் களங்கமென்று
உறவுக்குள் விலகி நின்றேன்
மயக்கமும் ஏனோ கலக்கமும் ஏனோ
உலகில் உனக்கு சரித்திரம் உண்டு

ராஜா என்பேன் மந்திரி என்பேன்
ராஜ்ஜியம் உனக்கு உண்டு
ஒரு ராஜகுமாரன் உண்டு
ஒரு உறவுமுண்டு அதில் பரிவுமுண்டு
அந்தரத்தில் ஊஞ்சல் ஆடுவதேன் நாளும்
அந்தரத்தில் ஊஞ்சல் ஆடுவதேன் நாளும்

பாடலை கேட்க









03.Vizhiyile Malarnthathu (4.13)- S.P.Balasubramaniam : Download

விழியிலே மலர்ந்தது உயிரிலே கலந்தது
பெண்ணென்னும் பொன்னழகே அடடா
எங்கெங்கும் உன்னழகே அடடா
எங்கெங்கும் உன்னழகே

உன் நினைவே போதுமடி
மனம் மயங்கும் மெய் மறக்கும்
புது உலகின் வழி தெரியும்
பொன் விளக்கே தீபமே

(விழியிலே)

ஓவியனும் வரைந்ததில்லையே உன்னைப் போல்
ஓரழகைக் கண்டதில்லையே

(ஓவியனும்)

காவியத்தின் நாயகி கற்பனையில் ஊர்வசி
கண்களுக்கு விளைந்த மாங்கனி
கால்களுக்கு வளர்ந்த பூங்கொடி

(விழியிலே)

கையளவு பழுத்த மாதுளை பாலில்
நெய்யளவு பரந்த புன்னகை
முன்னழகில் காமினி
பின்னழகில் மோகினி
மோக மழை தூவும் மேகமே
யோகம் வரப் பாடும் ராகமே

(விழியிலே)



பாடலை கேட்க







0 comments:

Leave a Reply

மலேசியா வாசுதேவன் - "பூங்காற்று இனித் திரும்பாது"

Tribute To Malaysia Vasudhevan

Remembering the Legend - Malaysia Vasudevan

Ayan Laadan Illaiyaraja

What others says about Maestro Ilaiyaraja

Ilaiyaraaja is my favourite musician. He has that unmatched talent to maintain a particular raga till the very end of the song. The essence & soul of the raga is well maintained throughout

ANURADHA KRISHNAMURTHY (Carnatic Vocalist / TV star, South India)

As far as i am concerned, i would say Ilaiyaraja is the composer of the century. If there is one single authority on 'orchestration', it can only be ilaiyaraja.

Dr.BALAMURALIKRISHNA (Eminent Carnatic Vocalist, India) .

I love all the melodious compositions of ilaiyaraja sung by S.P.Balasubramaniam and Yesudoss. My all time favourite is 'raja raja chozhan' from 'Rettai Vaal Kuruvi' that i hum frequently.

L.BALAJI (Budding Cricket Star/Bowler, India)

There wont be another ilaiyaraja. He is par excellence, self taught and a complete composer. Improvising on original compositions of someone like ilaiyaraja has always been a dicey proposition for me. Some of my improvisations / touches get his nod, while in other instances when i go overboard, he would step in with a figurative spank in the ear. Me, Jesu anna and Chitra are all so lucky to have got the opportunity to sing hundreds of numbers in his music.

S.P.BALASUBRAHMANYAM (Eminent Singer, Music Director, India)

If a situation arised wherein ilaiyaraaja decides to quit film music, i would as well quit making films. We both have worked so long with each other now that i dont need to explain him in great details abt my expectations. He knows what music i would want, and i create situations which he will love to make music for.

BALUMAHENDRA (Eminent Film Director, India)

He is the master of background music. I watch films that has ilaiyaraja as the music director, just for his background scores. "Thalapathi" is one such movie, which i have watched umpteen times just for his BGMs.

BHARADHWAJ (Music Composer, India)

When you listen to his songs, you feel as if you were in a trance. Especially, the song," Kaatril Endhan Geedham" from film Johny. Listening to his music is by itself a meditation to me.

BHARANI (Music Composer, South India)

I shoot scenes with a particular impact in mind. And even before i discuss about what i have in mind, he is already ready with mind boggling BGM bits.

BHARATHIRAAJA (Noted Film Maker, India)

His music is precious. Mere dishing out of money wont get you such quality music.

CHANDRAHASAN ( Film Producer, India)

I owe a lot to maestro ilaiyaraja and I will ever remain grateful to him. He is the main reason for whatever i have achieved as a singer thus far in my career. The padmashree award that i received was not for me...it is dedicated to raja sir...I still remember very clearly the day when i sang "poojaiketha poovidhu" in his recording studio..From that day, till today, he has been blessing me with his love, standing by me as my own father ...

CHITRA (Eminent Singer, India)

We are big fans of the Maestro, and are proud to be the exclusive North American importer of the WINGS CD. ReR USA holds no allegiance to any particular style or genre of music, rather we only care about excellence. That's why we're so thrilled to have ilaiyaraaja !!.

DAVID KERMAN (ReR-USA, Music Distributor, North America)

He is my God. I have grown up listening to his music. Whatever i am able to compose today, i owe it to this maestro.

DEVI SRI PRASAD (Film Music Director, South India)

Featured Video

MP3 Download